Answer:
"Look at the drawing. Then listen to the sentences and indicate if what each one says is true or false. February 19 11:59 PM 1 attempt remaining Grade settings External references.Vocabulary list Illustration 162-165 Questions 1. true false 2. true false 3. true false 4. true false."
Answer:
there is no way to be able to listen to it nor see it so y put it up
Explanation:
1. Cuando los países están en conflicto armado están en ________. 2. El comete crímenes para causar terror en ________ la gente. 3. Una persona no sabe ni leer ni escribir. 4. Pedir dinero a cambio de guardar un secreto es _________. 5. Un sinónimo de escapar es _________. 6. Con la no se resuelven los problemas.
Answer:
1. When countries are in armed conflict they are in ________. 2. He commits crimes to cause terror in ________ people. 3. A person does not know how to read or write. 4. Asking for money in exchange for keeping a secret is _________. 5. A synonym for escape is _________. 6. With the problems are not resolved.
Explanation:
17. What is the best way to translate the following sentence into English? “Se prohibe hablar.”
He is not allowed to talk.
Don't talk.
It prohibits talking.
Talking is prohibited.
Answer:
talking is prohibited ; )
Explanation:
La empresa individual, simple o unipersonal, pertenece a un/a solo/a empresario/a individual (un microempresario) que aporta el capital, ________ y recibe todo el beneficio comercial.
Answer:
"The individual company, simple or sole proprietorship, belongs to a single individual entrepreneur (a micro-entrepreneur) who contributes the capital, ________ and receives all the commercial benefit."
What is the best way to translate the following sentence into Spanish? “Don't add garlic to the broth."
No añades el ajo al caldo.
No añade el ajo al caldo.
No añadas el ajo al caldo.
Tú no añades el ajo al caldo.
Select the correct conjugation for each pronoun. 1. él esperamos espero espera esperas 2. nosotras preguntan preguntamos pregunto pregunta 3. tú cenas cenan cena ceno 4. ustedes llevo llevan llevas llevamos
Answer:
1. Él espera.
2. Nosotras preguntamos.
3. Tú cenas.
4. Ustedes llevan.
Explanation:
Identifying the narrator and the time that a sentence indicates is the first step that must be taken. this is very important to be able to logically conjugate the verbs, and that these have concordance with what is being expressed
1. Mi hermano programa las computadoras. Es ________.2. El esposo de mi hija es mi ________.3. Mi abuelo dibuja muy bien. 4. Mi tía trabaja en un hospital. Es ________.5. Es la esposa de mi hijo. 6. Son las hijas de mi padrastro, pero no de mi madre.
Answer:
2. inteligente
3. nuero
5. sirujana
i tryed
Explanation:
3 Spanish Questions, marking BRAINLIEST. 1.) Choose preterite or imperfect, then conjugate the verb in parentheses.
Yo ___________ (comprar) un pastel ayer para mi madre.
compré
compro
compraba
comprar
2.) El once de noviembre un incendio ______________ (ocurrir) en las casa de Ana.
ocurría
occurí
ocurrió
ocurrir
3.) Los héroes siempre ___________ (rescatar) a los heridos.
rescaté
rescataba
rescataban
rescataron
The words to complete these sentences are compré, ocurrió, rescataban.
What is the difference between the preterite and the imperfect?In Spanish, the preterite refers to the past or actions that have finished. Here is an example of how to conjugate verbs.
On the other hand, the preterite describes an unfinished action in the past.
Learn more about Spanish in: brainly.com/question/1577820
1. Ayer hizo mucho calor. Fui a la piscina para refrescarme y tomar sol. ir ser 2. La semana pasada me visitó Mario. Él fue mi primer novio. ir ser 3. El año pasado fue muy difícil para mí. Tuve que trabajar y estudiar al mismo tiempo. ir ser
Answer:
1) Ayer hizo mucho calor. Fui a la piscina para refrescarme y tomar sol. IR
2) La semana pasada me visitó Mario. Él fue mi primer novio. SER
3) El año pasado fue muy difícil para mí. Tuve que trabajar y estudiar al mismo tiempo. IR
Explanation:
According to the RAE, the verb ir (go) means "moving from one place to another section of the person who speaks." Now, this is the first meaning and there are many more. For example, in the third meaning it is defined as "walking from here to there"; in another: «go to a site». In short, it is an intransitive verb (it has no direct complement) in some meanings and pronominal in others: "leave."
In general terms, “ser” (be) is used to refer to facts and characteristics
1. _______ va a casarse con la _______ en la iglesia 2. _______ participa en la ceremonia religiosa y _______ participa en la ceremonia civil
3. muchas parejas ________ anillos de boda
4. durante la recepcion los invitados les dicen _______ a los novios
5. _______ es una gran cena
Answer:
1) Él va a casarse con la novia en la iglesia
2) Ella participa en la ceremonia religiosa y él participa en la ceremonia civil
3) Muchas parejas compran anillos de boda
4) Durante la recepción los invitados les dicen felicidades a los novios
5) Ésta es una gran cena.
Explanation:
Él/ella:
In Spanish "yo, tú, él, ella (usted), nosotros, nosotras, vosotros, vosotras, ellos, ellas (ustedes)" are the personal pronouns. The pronoun "vosotros" is mostly used in Spain, and the formal pronoun "usted" is used more in Latin America; the plural "ustedes" is used for both formal and informal situations.
Examples:
Andrés irá al cine esta noche. Él irá con su novia.
Natalia siempre está de buen genio. Ella siempre sonríe.
3 - Por y paraMultiple choice Activity InstructionsComplete the sentences with por or para. February 21 11:59 PM 1 attempt remaining Grade settings External referencesGrammar presentation 382-385 Questions 1. Fui a comprar frutas ____ (instead of) mi madre. para por 2. Fui a comprar frutas ____ (to give to) mi madre. para por 3. Rita le dio dinero ____ (in order to buy) la computadora portátil. para por 4. Rita le dio dinero ____ (in exchange for) la computadora portátil. para por 5. La familia los llevó ____ (through) los Andes. para por 6. La familia los llevó ____ (to) los Andes. para por
Answer:
Translated from Spanish language:
"3 - By and for Multiple choice Activity Instructions Complete the sentences with by or for. February 21 11:59 PM 1 attempt remaining Grade settings External references Grammar presentation 382-385 Questions 1. I went to buy fruits ____ (instead of) my mother. stop by 2. I went to buy fruits ____ (to give to) my mother. Stop by 3. Rita gave ____ money (in order to buy) the laptop. stop by 4. Rita gave ____ money (in exchange for) the laptop. for by 5. The family took them ____ (through) the Andes. for by 6. The family took them ____ (to) the Andes. stop by."
1. Hay dos despertadores en la habitación de las chicas. 2. Un chico se pone crema de afeitar en la cara. 3. Una de las chicas se ducha. 4. Uno de los chicos se afeita. 5. Hay una toalla en la habitación de las chicas. 6. Una de las chicas se maquilla. 7. Las chicas están en el baño. 8. Uno de los chicos se cepilla los dientes en el baño. 9. Uno de los chicos se viste. 1
Answer:
1. Hay dos despertadores en la habitación de las chicas.
2. Un chico se pone crema de afeitar en la cara.
3. Una de las chicas se ducha.
4. Uno de los chicos se afeita.
5. Hay una toalla en la habitación de las chicas.
6. Una de las chicas se maquilla.
7. Las chicas están en el baño.
8. Uno de los chicos se cepilla los dientes en el baño.
9. Uno de los chicos se viste.
Explanation:
The present indicative in Spanish is used to place an action at the time of speech or in the very near future, to describe a routine or actions that are repeated, or to refer to stable or permanent situations.
Example:
Manolo cada martes JUEGA al fútbol. JUEGA al fútbol desde hace cinco años.
El próximo domingo su equipo PARTICIPA en un campeonato.
Hope I can help you, good luck!
1. Las casas del poeta Pablo Neruda reflejan (reflect) varios aspectos de ________. su personalidad sus sentimientos religiosos su interés en la familia 2. El nombre "La Chascona" se refiere ________ de la esposa de Neruda. su personalidad sus sentimientos religiosos su interés en la familia
Answer:
1) La personalidad
2) Al cabello.
Explanation:
1)A person's house usually reflects the personality of the person, since through the decoration (which the same person uses throughout the home), the tastes, moods and way of being are reflected.
2) For his poem:
ME FALTA tiempo para celebrar tus cabellos.
Uno por uno debo contarlos y alabarlos:
otros amantes quieren vivir con ciertos ojos,
yo sólo quiero ser tu peluquero.
En Italia te bautizaron Medusa
por la encrespada y alta luz de tu cabellera.
Yo te llamo chascona mía y enmarañada:
mi corazón conoce las puertas de tu pelo.
Cuando tú te extravíes en tus propios cabellos,
no me olvides, acuérdate que te amo,
no me dejes perdido ir sin tu cabellera
por el mundo sombrío de todos los caminos
que sólo tiene sombra, transitorios dolores,
hasta que el sol sube a la torre de tu pelo.
WILL MARK BRAINLIEST Fill in the blank in the following sentence with the appropriate demonstrative adjective below. Necesitamos ________ (those over there) sillas para nuestra reunión.
A.aquel B.aquellas C.estas D.esta
Answer:
B. aquellas
Translates to "We need those chairs for our meeting."
This would definitely make sense.
Answer:
necesitamos esas sillas para nuestra reunion.
Explanation:
1. Creo que en el futuro tú (ser) una gran mujer de negocios.2 Tan pronto como lleguemos a casa, (nosotros) te (decir) lo que pensamos.3 El próximo mes, Adriana (correr) el maratón (marathon) de Boston.4 Si no nos damos prisa, llegaremos tarde porque ya (haber) demasiado tráfico.5 Canadá y México (invertir) en energías limpias y renovables.6 ¿Crees que el jefe (querer) saber la verdad?
Answer:
1. Creo que en el futuro tú seras una gran mujer de negocios.
2. Tan pronto como lleguemos a casa, nosotros te diremos lo que pensamos.
3. El próximo mes, Adriana correrá el maratón de Boston.
4. Si no nos damos prisa, llegaremos tarde porque ya habrá demasiado tráfico.
5. Canadá y México invirtieron en energías limpias y renovables.
6. ¿Crees que el jefe querrá saber la verdad?.
Explanation:
Identifying the narrator and the time that a sentence indicates is the first step that must be taken. this is very important to be able to logically conjugate the verbs, and that these have concordance with what is being expressed.
1. Después de Buenos Aires, __ es la ciudad con mayor población de Argentina.a. Rosariob. Córdobac. Mendozad. Bariloche2. La moneda nacional de Argentina es __.a. el peso argentinob. el dólar americanoc. el nuevo sold. el colón3. __ tiene más de 13 millones de habitantes.a. Patagoniab. Córdobac. Mendozad. Buenos Aires4. Se dice que Argentina es el país más __ de toda Latinoamérica.a. europeob. colonialc. progresistad. democrático
Answer:
1. Córdoba
2. peso argentino
3. Buenos Aires
4. el país más europeo
Explanation:
You must say:
1. What is the city with the highest population after Buenos Aires?
2. What is the national currency of Argentina?
3. Which city has more than 13 million inhabitants?
4. What is said about Argentina? What is the country plus what?
Answer:
1. Córdoba 2. peso argentino 3. Buenos Aires 4.europeo
Explanation:
1. Córdoba is in size the second city of Argentina
2. No South American country would voluntary use the american dollar as a national currency and ¨el colón¨ sounds pretty strange
3. Buenos Aires is the only name of the 4 that possibly could have 13 million people
4. I would say that Argentina is definitely the most european country in South America because that´s what they always would like to be known for
The other 3 possibilities of question 4 depend very rmuch on personal views and/or are impossible or hard to to measure, like democracy for example.
1 Ocupación, reunión, oficio, profesión, trabajo______ 2 pintor, psicólogo, maestro, consejero________ 3 arquitecta, diseñadora, pintora, bombera________ 4 invertir, currículum, corredor de bolsa, negocios_______ 5 sueldo, beneficios, aumento, renunciar, ascenso_________ 6 puesto, reunión, entrevista, videoconferencia________
Answer:
1. reunión
2. pintor
3. bombera
4. currículum
5. renunciar
6. puesto
Explanation:
You have to say which word doesn't belong:
1. talk about jobs
2. talks about professions related to the social area
3. talks about professions related to the artistic environment
4. talks about business
5. Talks about positive things about a job
6. talks about work meetings
Answer:
1. Compromiso
2. Profesión
3. Habilidad
4. Negocio
5. renunciar
6. Reclutamiento
Explanation:
The word group together stands for a particular thing:
1. talk about the words in one(1) what readily comes to your brain
2. talks about different professions people are encouraged in
3. talks about skills relating to the artistic environment
4. talks about business
5. Talks about HR benefits and compensation
6. talks about human resource procedures for employment
1. capital de Nicaragua 2. moneda nicaragüense 3. idiomas oficiales de Nicaragua 4. poeta nicaragüense nacido en el siglo XIX 5. política y ex presidenta nicaragüense 6. político y presidente nicaragüense 7. mujer poeta nicaragüense del siglo veinte 8. poeta y sacerdote que fue ministro de cultura
Answer:
1) Managua
2) Córdoba
3) Spanish
4) Félix Rubén García Sarmiento
5) Violeta Chamorro
6) Daniel Ortega
7) Michelle Najlis
8) Ernesto Cardenal
Explanation:
1) Nicaragua, officially the Republic of Nicaragua, is a country located in the Central American isthmus, the capital and most populous political city is Managua.
2) The Córdoba is the official currency from Nicaragua
3) Nicaraguan Spanish (es-NI) is a Nicaraguan language in Spanish as its official language. One of the most outstanding characteristics of Nicaraguan Castilian is the aspiration of the post-Chaical / as in many regions of Spain and Latin America.
4) Félix Rubén García Sarmiento, known as Rubén Darío (Metapa, January 18, 1867 - León, February 6, 1916), was a Nicaraguan poet, journalist and diplomat, maximum representative of literary modernism in the Spanish language.
5) Violeta Barrios Torres, is a Nicaraguan politician and journalist, president of Nicaragua from April 25, 1990 until January 10, 1997.
6) José Daniel Ortega Saavedra (La Libertad, Nicaragua, November 11, 1945) is a Nicaraguan politician and leader, current President of Nicaragua and leader of the Sandinista National Liberation Front (FSLN).
7) Michelle Najlis (Granada, Nicaragua, November 1, 1946) is a Nicaraguan philologist, poet, narrator and theologian.
8) Ernesto Cardenal Martínez (Granada, Nicaragua, January 20, 1925), known as Ernesto Cardenal is a Nicaraguan poet, priest, theologian, writer, translator, sculptor and politician known, above all, for his poetic work, which has deserved several International Awards
Answer:
Translated From Spanish language:
"1. capital of Nicaragua 2. Nicaraguan currency 3. Official languages of Nicaragua 4. Nicaraguan poet born in the 19th century 5. Nicaraguan politician and former president 6. Nicaraguan politician and president 7. Nicaraguan poet woman of the twentieth century 8. poet and priest who was culture minister."
WILL MARK BRAINLIEST Fill in the blank in the following sentence with the appropriate verb below. Nora ________ a sus tíos la semana pasada.
A.comió B.visita C.bebió D.visitó
.answer:
d) visitó - visited
explanation:
i speak spanish so :)
and because the question translated says: nora last week ____ her uncle. so the only logical answer would be d) visited
and if you translate the other words
comió - ate
visita - visit
bebio - drank
visitó - visited
WILL MARK BRAINLIEST Fill in the blank in the following sentence with the appropriate verb below. Jorge y yo ________ muy simpáticos.
A.estáis B.son C.estamos D.somos
RespuestasMultiple choice Activity Hide details InstructionsChoose the option that best answers each question. February 16 11:59 PM (late) 2 attempts remaining Grade settings External referencesVocabulary list Grammar explanation 55-58 Questions 1. ¿Quién es el chico? Es Miguel. Es chico. Es de Cuba. Es la mochila. 2. ¿Cuándo llegan las estudiantes de México? Cuatro estudiantes llegan. Las estudiantes de México llegan. Las estudiantes llegan a la universidad. Las estudiantes llegan a las diez. 3. ¿Cómo cantan los chicos? Los chicos cantan a las nueve. Los chicos cantan bien. Los chicos cantan en la clase. Los chicos cantan. 4. ¿De dónde es Margarita? Es Margarita Vega. Es de Panamá. Es profesora. Estudia historia. 5. ¿Qué autobús tomas? Son las cuatro. Yo tomo el autobús 27. Yo tomo el autobús. Yo camino a la universidad.
Answer:
"Answers.Multiple choice Activity Hide details Instructions Choose the option that best answers each question. February 16 11:59 PM (late) 2 attempts remaining Grade settings External references Vocabulary list Grammar explanation 55-58 Questions 1. Who is the boy? It’s Miguel. It is small. It's from Cuba. It's the back pack. 2. When do students arrive from Mexico? Four students arrive. The students from Mexico arrive. The students arrive at the university. The students arrive at ten o'clock. 3. How do the boys sing? The boys sing at nine. The boys sing well. The boys sing in the class. The boys sing. 4. Where is Margarita from? It's Margarita Vega. Is from Panama. She is a teacher. Study history 5. What bus do you take? It's four o'clock. I take bus 27. I take the bus. I walk to the university."